אנציקלופדיית פיקסאר Wiki
Advertisement
Randy-newman-01.jpg
רנדי ניומן
שם מקורי רנדל סטיוארט ניומן
תאריך לידה 28 בנובמבר 1943
עיסוק מלחין
עבד בסרטים ראה פסקת סרטים

רנדי ניומן (נולד בשנת 1943 בלוס אנג'לס) הוא משורר, זמר ומלחין מוערך שהלחין את פסי הקול של שישה סרטים מבית פיקסאר. חוץ מהלחנת מוזיקה בשביל פיקסאר, הוא מלחין מוזיקה גם לסרטים אחרים כמו פגוש את ההורים, פגוש את הפוקרס ואיך לאבד בחור בעשרה ימים, וגם הלחין מוזיקה לסדרות טלוויזיה כמו ER ומונק. חלק מהלהיטים שהלחין ניומן בצעירותו הוא אני אוהב את לוס אנג'לס, להפליג הרחק מכאן ואנשים נמוכים. ניומן נודע בכישרונו לכתוב שיר מנקודת מבט של דמות שרחוקה מאוד מחייו האמיתיים; דוגמה בולטת לכישרון זה הוא השיר לכן לא אפליג לי יותר, שנכתב על ידי ניומן מנקודת מבטו של באז שנות-אור הצעצוע. רנדי הוא בן דודו של תומאס ניומן, שהלחין גם הוא את פסי הקול של מספר סרטים של פיקסאר, ביניהם וול-E ומוצאים את נמו.

סרטים בהם עבד[]

פרסים ומועמדויות[]

  • צעצוע של סיפור - היה מועמד לפרס האקדמיה עבור הפסקול הטוב ביותר והשיר הטוב ביותר, "יש לך חבר". זכה בפרס אחד.
  • באג לייף - היה מועמד לפרס האקדמיה עבור הפסקול הטוב ביותר. זכה בפרס אחד.
  • צעצוע של סיפור 2 - היה מועמד לפרס האקדמיה עבור השיר הטוב ביותר, "כשהיינו שתינו". זכה בשני פרסים.
  • מפלצות בע"מ - זכה בפרס האקדמיה עבור השיר הטוב ביותר, "אם לא היה לי אותך". היה מועמד לפרס האקדמיה עבור הפסקול הטוב ביותר. זכה בשני פרסים.
  • מכוניות - היה מועמד לפרס האקדמיה עבור השיר הטוב ביותר, "העיר שלנו. זכה בשלושה פרסים.
  • צעצוע של סיפור 3 - זכה בפרס האקדמיה על השיר המקורי הטוב ביותר ובפרס הפסקול העולמי על השיר הטוב ביותר שנכתב ישירות לסרט, על השיר "נועדנו להיות יחד".
Advertisement