Apple-logo.png

Apple Inc. - firma zajmująca się projektowaniem i produkcją komputerów osobistych, elektroniki i oprogramowania. Jego poprzedni CEO (oraz jeden z założycieli) Steve Jobs odkupił Studio Pixar w jego wczesnych latach działalności przyczyniając się do jego rozwoju i sukcesów.

W filmach Pixara można znaleźć kilka nawiązań do produktów firmy Apple.

Nawiązania

Potwory i spółka

Pod koniec filmu Mike trzyma magazyn, na którego tylnej okładce znajduje się parodia komputera Apple (w stylu Potworów i spółki) z hasłem "Scare Different", co jest nawiązaniem do jednego ze sloganów firmy - "Think Different".

Iniemamocni

Na klawiaturze komputera Mirage w kryjówce Syndroma można znaleźć przycisk z logiem Apple'a.

Auta

Jednym z zawodników Złotego Tłoka jest Mac iCar, którego sponsorem jest Apple. Jego numer to 84, który nawiązuje do daty premiery komputera Macintosh.

WALL-E

W swojej ciężarówce WALL-E ogląda "Hello, Dolly!" na starym iPodzie.
Dźwięk oznajmiający naładowanie się baterii robocika jest identyczny z tym który słychać podczas włączania komputerów Apple'a.
Głos AUTO został stworzony przy pomocy MacInTalk, oprogramowania Apple'a.
EVA została zaprojektowana z pomocą głównego projektanta firmy - Jonathana Ive'a.

Odlot

Komputer Apple'a pojawia się w napisać końcowych, kiedy Russel próbuje nauczyć Carla korzystania z komputera.

Toy Story 3

Komputer, którego Chudy używa w domu Bonnie to iMac z systemem OS X oraz przeglądarką Safari.
Molly ma pomarańczowego iPoda.
Andy w swoim laptopie ma otwarte okienko iTunes.

Auta 2

Finn McMissile mówi do Holley Shiftwell, że będzie ukrywać się pod pseudonimem "projektanta aplikacji na iPhona" (w wersji angielskiej).

Merida Waleczna

Imię jednego z lordów to Macintosh (choć jest to także historyczna nazwa jednego z szkockich klanów). Na koniec filmu pojawia się również dedykacja dla Steve'a Jobsa, CEO Pixara, który umarł w 2011 roku.

Galeria