FANDOM

Grand Prix Chłodnicy Górskiej (ang. The Radiator Springs 500½) – epizod Odcinków Specjalnych Aut z serii Tales from Radiator Springs. W wersji polskiej został on dołączony do serii Bujdy na resorach i można go obejrzeć na kanale Disney XD Polska oraz na DVD Pixar: Kolekcja filmów krótkometrażowych. Część 3.

Opis

Towarzystwo Przyjaciół Chłodnicy Górskiej organizuje Dni Stasieńka, założyciela miasteczka. Zygzak McQueen przebiera się za niego, planując poprowadzić wycieczkę po okolicach, gdy nagle zjawia się grupa aut, chcąca się z nim ścigać. Nabijają się z niego oraz z założyciela miasta, dlatego też młody rajdowiec postanawia pokonać ich w wyścigu.

Trasę Wyścigu Stasieńka wyznacza Złomek. Prowadzi ona przez Wygony, Ośle Łączki, Leśne Oczko, Grotę Stopową i Nawiedzoną Puszczę. Przyjaciel McQueena mylnie kazał uczestnikom wyścigu skręcić na pierwszym zakręcie w prawo, przez co rajdowcy pokonywali coraz to bardziej karkołomne odcinki wyścigu, podczas gdy Złomek, razem z innymi mieszkańcami Chłodnicy Górskiej, spokojnie zwiedza pierwotnie planowaną trasę. Gdy wyścigowcom udaje się dotrzeć na metę późnym wieczorem, dochodzą do wniosku, że Stasieniek musiał być ostrym kawałem zawodnika.

Ciekawostki

  • W odcinku Złomek i Wehikuł Czasu Grota Stopowa nosiła nazwę Jaskini Tylnych Świateł.
  • W scenie, kiedy rajdowcy zeskakują z klifu można usłyszeć słynny Krzyk Wilhelma.
  • Inspiracją dla Wyścigu Stasieńka był prawdziwy, meksykański rajd terenowy Baja 1000.
  • Był to ostatrni film zrobiony przez Pixar Canada.